CZYTAM I WIEM, ŻE...
Minęło dobrze ponad pół roku od pierwszego dnia polskiej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i choroby potocznie nazywanej covidem. Śmierci, lockdowny, praca zdalna, zamknięcia w mieszkaniach i domach, konflikty rodzinne, przykucie do seriali na platformach sieciowych, niepewność – każdy może dodać własne doświadczenie.
Jak ten czas odbija się na mediach drukowanych i internetowych?
W pierwszej fali koronawirusa, po zamknięciu galerii handlowych i większości punktów dystrybucji, sprzedaż prasy spadła. Wydawcy zostali zmuszeni do przewartościowania swoich koncepcji menedżersko-marketingowych oraz dystrybucyjnych. Większego znaczenia nabrały wydania online, które stały się niezbędnym uzupełnieniem treści papierowych. I choć po całkiem niedługim czasie nakłady i sprzedaż tytułów drukowanych wróciła niemal do przedpandemicznych wielkości, to digitalizacja prasy stała się nieodwracalną koniecznością.
Oczywiście, trend spadkowy drukowanych gazet codziennych będzie postępował i ustępował prenumeratom online, ale kolorowe tygodniki, miesięczniki i inne periodyczne wydawnictwa na pewno nie znikną z rynku.
Co prawda na tablecie możemy powiększać każdy szczegół zdjęcia, to jednak nie poczujemy wszystkimi zmysłami całkowitego przekazu niesionego przez obraz. W każdym bądź razie – zmierzamy do coraz większej symbiozy druku z cyfrą. Nie ma co lamentować, że papier i farba pachnie oraz szeleści, a tablet się zawiesza...
Nośników treści mamy bez liku, więc należy uważniej selekcjonować, oceniać atrybuty tytułów – drukowanych i internetowych - pod względem celowości i zasięgu dotarcia do poszczególnych grup czytelników-konsumentów.
Rynek mediów śledzę od 20 lat i wiem co oraz jak się zmienia, próbuję przewidzieć trendy rozwojowe, potrzeby, oczekiwania reklamodawców. W naszym przypadku, a jesteśmy agencją public relations, przekaz reklamowo-promocyjny realizujemy przy pomocy narzędzi PR. W tym zakresie służę radą naszym klientom. A jak konkretnie? Zapraszam. Opowiem.
AGNIESZKA SZULC
media relations manager
Agnieszka.Szulc@imr-pr.pl