Ponad stu wystawców, pokazy kulinarne, degustacje bezpłatne i sprzedaż produktów, słońce na przemian z deszczem – oto sceneria jedenastego pikniku „Poznaj Dobrą Żywność” w ogrodach SGGW w Warszawie.
Rodzinny piknik ma już taką tradycję i tak dobrą opinię wśród warszawiaków, że w minioną sobotę nikogo nie odstraszyły przelotne, acz intensywne, deszcze, ani niska temperatura.
Większość produktów, z których przygotowywano na miejscu potrawy i przekąski, nosiło na opakowaniach prestiżowy, odnawialny znak Poznaj Dobrą Żywność.
Po raz kolejny w imprezie udział brała Spółdzielnia Mleczarska Bieluch z Chełma.
W okazałym, z daleka rzucającym się w oczy stoisku z logiem Ducha Bielucha umieszczonym na niebieskim tle, kilka rodzajów przekąsek dla gości przygotowywała Agnieszka Filiks, Kulinarny Ambasador Bielucha.
Zainteresowanie smakoszy było tak duże, że Pani Ambasador i osoby jej pomagające przez kilka godzin miały pełne ręce pracy.
Największym apetytem cieszyły się kanapeczki z pastami z serków naturalnych Bieluch z dodatkami listków młodych pokrzyw, mięty, bazylii, płatków róży, nasturcji, truskawek, prażonych pestek dyni, rzodkiewek, zielonych ogórków, miodu i cynamonu. Ponadto, można było zdegustować kefiry, jogurty naturalne oraz serki smakowe.
Tak zachęceni piknikowi goście kupowali po przystępnych cenach większe ilości wybranych produktów, a największym powodzeniem cieszyło się Masło Extra Bieluch o zawartości 82% tłuszczu, które kilkanaście dni temu zajęło I miejsce podczas Euroforum Polskiego Mleczarstwa we Wrocławiu.
Drugim hitem sprzedażowym okazał się jogurt naturalny Bieluch typu greckiego.
Agencja IMR advertising by PR uruchomiła w stoisku Bielucha Biuro Prasowe, którym zawiadywała Agnieszka Szulc. Kilkunastu zaproszonych dziennikarzy miało okazję porozmawiać z przedstawicielami spółdzielni o sprawach produkcyjnych, jakości, dystrybucji i planach na przyszłość.
Zainteresowanie podobnymi tematami wyraził wicepremier i minister gospodarki, Janusz Piechociński, który przyszedł do stoiska zwabiony jego wystrojem, gracją i wyglądem obsługi ubranej w fartuchy z logiem Ducha Bielucha.
Rzeczowych informacji wicepremierowi Piechocińskiemu udzielał Kazimierz Gromadzki, dyrektor handlowy SM Bieluch.
W gościnnym stoisku Bielucha tłoczno było przez cały czas trwania imprezy.
Posilić się Bieluchami i porozmawiać przychodzili profesorowie i prezesi firm oraz organizacji.
Na zaproszenie Moniki Iskandar, dyrektor zarządzającej IMR advertising by PR, przybyli i dłużej zabawili: Bronisław Wesołowski – przewodniczący Rady Gospodarki Żywnościowej, który szczególnie chwalił serek Bieluch o smaku waniliowym, Andrzej Faliński – dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz Andrzej Szumowski – wiceprezes spółki Wyborowa SA, który jednocześnie szefuje Polish Vodka Association.
Goście opuszczali piknik przejedzeni rozmaitością smaków, obładowani zakupami oraz wiedzą, gdzie i z jakim znakiem szukać dobrej polskiej żywności.